Tuesday, April 10, 2012

Revin

Revin din timp in timp
La usa ta
si sun
Sa-ti mai zaresc o data chipul.

Pe sonerie eu apas
O blonda naravasa imi deschide
Si ma gandesc cum de-ai putut
Pe mine sa ma uiti, dar imi e clar:
Asa un corp, asa privire...
Insa in prag apare un barbat
Si nu-i al meu, nu-i cel ce a fost al meu...
Un trup semet si iscusit la vorbe
Imi spune despre fostul chirias
Doar cate as vrea s-aud, nimic mai mult;
Din vorbe imi intoarce pasii
Si zambetu-mi repune pe obraji.
Asa ca plec, sa nu mai vin si alta data...
deocamdata.

In usa bat usor, cioc-cioc,
Bunico, ce frumoasa esti!
Si ce miros de cozonaci incinsi
Din casa inspre mine vine
Sunt eu, copilul cel zglobiu, la varsta mingii pe maidan;
Ma bucur de al tau miros (de levantica)
Accept o-mbratisare scurta, nu mai mult
Si fug grabit la gasca mea din cartier...
Te las in urma cu o privire lunga
Ce n-am sa stiu nicicand
De-a fost sa fie
tristetea ultimei imbratisari
sau bucurie exprimata-n lacrimi...
Eu voi mai trece pe la tine
Dar dusa tu vei fi demult.

Un clinchet diafan se-aude
Si usa se deschide larg
E Lili, batranica mea cea draga,
Cu ochii blanzi, de inger pe Pamant,
In vizita eu vin cu drag
Sa povestim lucruri marunte;
In lume putini ti-au ramas
Iar mie lumea-mi se deschide.

Nu sun
Caci a ta usa o gasesc deschisa
Ma asteptai pesemne sa revin
Sa ne impacam asa cum se cuvine.
Eu vin. Am trei graunte de nisip in palma
Si ganduri despre ce e scris in stele
Si pe masura ce vorbesc si spun diverse
De nici nu le gandesc dar le rostesc
Te vad schimbat, te vad cum tu devi un altul
Eu plec si-am sa revin
Dar tu in lume vei fi dus
Cat mai departe de-ale noastre locuri.
In casa, pe podea, inca se vede urma
Unde picase brusc si pentru totdeauna
Un gram de inima cu suflet.
Acolo il lasam si azi, si maine,
Pana de praf va fi acoperit si pardoseala innoita.

In urma las locuri si oameni
Si-am sa revin - cu gandul, cel putin,
Dar pasii ma indruma mai departe
Spre locuri noi, spre oameni noi
La care, dupa ani si ani, sa mai revin.

(c) 2012 Iustina Dorobantu

No comments:

Post a Comment